လူရယ္လို႕ျဖစ္လာရင္ အားကိုးအားထားရာ ကိုယ္စီ ႏွင္႕ ရွင္းသန္ေနထိုင္သင္႕ လို႕ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ မိန္႕ၾကားေတာ္မူထားတယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သူ၏တပည္႕ တကာ၊ မမ်ားကို မိန္႕ၾကားေတာ္မူတာ ။ အားကိုအားထားရာ ကိုယ္စိႏွင္႕ေနၾကပါ တဲ႕ ဘာျဖစ္လို႕ဒီစကားကိုျမတ္စြာဘုရား ရွင္ မိန္႕ေတာ္မူသလဲဆိုေတာ ဘ၀မွာ မွီခိုရာ အားထားရာ မရွိသူေတြဟာ ဆင္းရဲပါတယ္တဲ႕ ဒါေၾကာင္း ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကသူတပည္႕တကာ၊မေတြ ဆင္းရဲမွ လြတ္ေအာင္ လို႕ ဆင္းရဲမခံရေအာင္လို႕ ဒီတရားစကားကိုမိန္႕ၾကားေတာ္မူပါတယ္္ ။ .
အဲဒီေတာ ဘာေတြကို အားကိုးၾကမလဲ အားကိုးအားထားျပဳရမည္႕တရားေတြကဘာေတြလျမတ္စြာဘုရားရွင္ က ( ၁၀) ခ်က္
ေဟာေတာ္မူထားတယ္ အားကိုးအားထားျပဳဖို႕အတြက္ ။
၁ ။ သီလ ဆိုတဲ႕ ကိုယ္က်င္႕တရား ဟာ ဘ၀မွာ အားကိုအားထားျပဳရမည္႕တရားတစ္မ်ိဳးဘဲ သီလအမ်ိဴးအစား
ကြဲျပားျခားနား ေသာ္လည္း အဓိကေတာ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ ဆိုတဲ႕ တရားသံုးမ်ိဳးကို ေစာင္႕ထိမ္း ဖို႕ သာအဓိကပါ
ဒီေနရာမွာ ၾကံဳလို႕ေျပာျခင္တာက တစ္ခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြက သီလကို ဘယ္လို႕ ေျပာသလဲဆိုေတာ ကိုယ္က်င္႕တရားဆိုတာ ဆင္းရဲတဲ႕လူေတြအတြက္ အရင္းအႏွီးဘဲ တဲ႕ ဘ၀မွာ ဆင္းရဲတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ကိုယ္က်င္႕တရားကိုအေျခခံျပီး အရင္းအႏွီးရေအာင္ ၾကိဳးစားႏိုင္ပါတယ္ ဒါဟာ လက္ေတြ႕ အေနအထားမွာလည္း ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ႕ အေျခအေနတစ္ခု ပါ တစ္ခ်ိဳ႕ကိုယ္က်င္႕တရားေကာင္းတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ လူယံုၾကည္အားကိုးျပီးေတာ ေအာင္ျမင္မႈ႕ေတြ ရသြား ဘ၀တိုးတက္ေျပာင္းလြဲသြားတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင္းမို႕လို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ဘာဘဲလုပ္လုပ္သီလကိုေဆာက္တည္ၾကရတယ္ ။
၂ ။ ေနာက္တစ္ခါ ဘ၀မွာ အားကိုးအားထားျပဳရမည္႕တရားတစ္မ်ိဳးကေတာ ဗဟုသုတ အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း တဲ႕ အၾကားအျမင္ဗဟုသုတ ဆိုတာဟာလည္း ဘ၀မွာ အင္မတန္မွ အေရးၾကီးပါတယ္ အမွား၊အမွန္ အေကာင္း ၊ အဆိုး အေၾကာင္း၊ အက်ိဳးကို ခြဲျခားႏိုင္တာ က အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတရွိဖို႕လိုတယ္ တရားအားထုတ္တဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပရိယတၱိသုတ မရွိရင္ တရားကို နည္းမွန္လမ္းမွန္အားထုတ္ႏိုင္ဖို႕မလြယ္ဘူး ဒါေၾကာင္း တရားနာတယ္ဆိုတာ ဒီအသိညာဏ္ေတြဆည္းပူေနတာ လို႕မွတ္ပါ ။
၃။ ေနာက္တစ္ခါ အားကိုးအားထားျပဳရမည္႕အရာက ကလ်ာဏမိတၱ ဆိုတဲ႕မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတဲ႕ ဘ၀ခရီးကိုေလွ်ာက္လွမ္းတဲ႕အခါမွာ အခက္ခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေတြ႕ၾကံဳႏိုင္တယ္ ဒီအခက္ခဲေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႕အတြက္ မိတ္ေဆြေကာင္းအေရးၾကီးတယ္ ဒီေတာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းဆိုတာ ဘယ္လို႕လဲ ေလာကနီတိမွာ ေဖာ္ျပထားတာကေတာ ။
(၁) ။ ေရာဂါ ျဖစ္တဲ႕အခါ ကူညီေစာင္႕ေရွာက္တဲ႕ပုဂၢိဳလ္ ၊
( ၂) ။ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးတဲ႕အခါ ကူညီေစာင္႕ေရွာက္တဲ႕ပုဂၢိဳလ္
( ၃) ။ေရ မီး စတဲ႕အႏၱရာယ္ေတြေၾကာင္း စိည္းစိမ္ဥစၥပ်က္စီးသြားတဲ႕ အခါ မွာ ကူညီတဲ႕ပုဂၢိဳလ္
(၄ )။ ရန္သူဖမ္းမိတဲ႕အခါ ရန္သူ႕လက္ေအာက္ကိုေရာက္သြားတဲ႕အခါ ကူညီတဲ႕ပုဂၢိဳလ္
(၅ ) တရားရံုးမွာ အမႈ႕ရင္ဆိုင္တဲ႕အခါ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ႕ဘက္ကကူညီတဲ႕ပုဂၢိဳလ္
(၆) နာေရးကိစၥၾကံဳလာတဲ႕ အခါ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ႕ဘက္က ကူညီေစာင္႕ေရွာက္ေပးတဲ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို မိတ္ေဆြေကာင္း မိတ္ေဆြစစ္လို႕ ေလာကနီတိဆရာကေထာက္ျပပါတယ္ ။ မိတ္ေဆြေကာင္းႏွင္႕ပတ္သက္ျပီးေတာ တစ္ခါက အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုေလွ်ာက္ထားတယ္ ျမတ္စြာဘုရား မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း ဆရာသမားေကာင္း ကိုမွီ၀ဲဆည္းကပ္ရတယ္ဆိုတာ အရိယာမဂ္ဆိုတဲ႕တရားထူးတရားျမတ္ကိုရဖို႕ တစ္၀က္ေလာက္ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား လို႕ေလွ်ာက္ထားတယ္ ဒီေတာ ျမတ္စြာက ဘုရားရွင္က ခ်စ္သား အဲဒီလို႕မေျပာပါနဲ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆရာသမားေကာင္းကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္ရတဲ႕အတြက္ တစ္၀က္မဟုတ္ဘူး အကုန္လံုးေသခ်ာပါတယ္ လို႕ျပန္လည္ မိန္႕ၾကားေတာ္မူတယ္ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ ငါဘုရားတည္းဟူေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းကို ဆည္းကပ္ခြင္႕ရတဲ႕အတြက္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲကလြတ္ေျမာက္သြားၾကတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ မေရတြက္ႏိုင္ဘူး လို႕မိန္႕ၾကားေတာ္မူပါတယ္ ။
(၅) ေနာက္တစ္ခါ အားကိုးအားထားျပဳရမည္႕တရားက သု၀စ လို႕ဆိုတဲ႕ ေျပာဆို ဆံုးမ လြယ္တဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးျဖစ္ရမယ္ ေျပာဆို ဆံုးမလြယ္ျခင္းဆိုတဲ႕တရား ကိုလည္း အားကိုးအားထားျပဳရမယ္ လက္ကိုင္းထားရမယ္ ဒီေတာ ေျပာဆိုဆံုးမလြယ္တဲ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြက ဘာေတြလဲ
(၁ ) ေယာနိေသာမနသိကာရ သင္႕တင္႕ေအာင္ႏွလံုးသြင္းတတ္ရမယ္ ။ ေကာင္းတဲ႕ဘက္ကရပ္တည္ျပီးေတာ႕ၾကည္႕တတ္ရမယ္ ။
(၂ ) နိ၀ါတ =မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္႕ခ် ထားရမယ္
(၃ ) ဂါ ရ၀ = ဆံုး မတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ ကို ရိုေသေလးစားရမယ္ ။
(၄ ) ေသ၀စသတာ = ဆံုးမတဲစကားကို ျမတ္ျမတ္ႏိို း ႏိုးတန္ဖိုးထားႏိုင္ရမယ္ ။
သူ႕ရဲဆန္႕က်န္ဖက္္က ေျပာဆိုဆံုးမခက္တဲ႕ပိုဂၢိဳလ္ရဲ႕အေၾကာင္းတရားေတြကေတာ
(၁ )အေယာနိေသာမနသိကာရ =ေနရာတစ္ကာအျပစ္ျမင္တတ္တယ္ သို႕မဟုတ္အဆိုးျမင္၀ါဒရွိတယ္
(၂ ) အတိမာန = မာန္မာန အလြန္ၾကီးတယ္
(၃) အဂါရ၀ ေျပာဆိုဆံုးမတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ကို မရိုေသမေလးစားဘူး
(၄) ေဒါ၀စသတာ ေျပာဆိုဆံုးမတဲ႕စကားကိုလည္းျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး တန္ဖုိ႕မထားဘူး
ဆရာဟူသည္
ေရွ႕ရွဴးေမတၱာကရုဏာႏွင္႕ ၊ နာနာၾကင္ၾကင္အျပစ္ျမင္တိုင္း ၊ ၀မ္းတြင္မသို ဟုတ္တိုင္းဆို၍ ၊ က်ိဳးလိုစိတ္က ၊ဆံုးမတတ္သူ ဆရာဟူေလာ ။ (မာဃေဒ၀ ပိုဒ္္ေရ ၂၃၆ )
(၅) အမႈ႕ၾကီးငယ္တို႕ကိုျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း ေ၀ယာေ၀စၥ ဆိုတာဟာလည္း ဘ၀မွာအားကိုးအားထားျပဳလုပ္ရမည္႕ တရားတစ္မ်ိဳးပါဘဲတဲ႕ ဒါ႕ေၾကာင္း ေရွ႕လူၾကီးတစ္ေယာက္ကေျပာျပဖူးပါတယ္ လုပ္စရာကိုင္စရာရွိရင္ ၀င္လုပ္ပါ ခိုင္းသမွ်ကိုလိုက္လုပ္ေပးပါ တဲ႕ ေနာက္ေေတာ ဒီလုပ္ငန္းေတြထဲမွာ သူဟာကၽြန္းက်င္တဲ႕ လူတစ္ေယာက္
ျဖစ္လာပါလိမ္႕မယ ္ျပီးေတာ ဒီပတ္၀န္းက်င္အတြက္ မရွိမျဖစ္လူတစ္ေယာက္ သို႕မဟုတ္အေရးပါတဲ႕ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါလိမ္႕မယ္တဲ႕ ။
(၆ ) ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ားကို လိုလိုျခင္ျခင္ရွိရမယ္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးထားရမယ္
ဆိုလိုျခင္းတာက တရားအလုပ္အားထုတ္တယ္ ေကာင္းတဲ႕အမူအက်င္႕ေတြကို က်င္႕တယ္ဆိုတာဟာ တကယ္ေတာ မိမိတို႕ရဲ႕စိတ္ႏွင္႕ အျပဳအမူဒီႏွစ္ခုကို အေျပာင္းအလြဲလုပ္လိုက္တာပါ ဒီေတာပထမအဆင္႕အေနနဲမိမိတို႕စိတ္ထဲမွာ အေျပာင္းအလြဲျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္ အဲဒီလို႕ျဖစ္ဖို႕အတြက္ တရားေတာ္ ကိုလုိလိုျခင္းျခင္းရွိရမယ္ ဒါမွလည္းဒီတရားရဲ
သေဘာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္သြားမယ္ အဲဒီလိုနားလည္မွလည္း သူရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းတဲ႕ဘက္ကို ဦးတည္းတဲ႕စိတ္ေတြ လိုက္နာက်င္႕သံုးျခင္တဲ႕စိတ္ေတြေပါလာမယ္ အဲဒီေတာမွ လက္ေတြက်က်လိုက္နာလာမယ္ လို႕ဆိုလိုပါတယ္ ဒါေၾကာင္းတရားေတာ္ကိုလိုလိုျခင္ျခင္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးတန္ဖို႕ထားျခင္းဆိုတာဟာလည္း အားကိုးအားထားျပဳရမဲ႕တရားတစ္မ်ိဳး လက္ကိုင္ထားရမဲ႕တရားတစ္မ်ိဳးဘာဘဲ ။
(၇) အာရဒၶ၀ီရိေယာ တဲ႕ေနာက္တစ္မ်ိဳးက အင္မတန္မွထက္သန္ေသာလံု႕လ၀ိရီယ ရွိရမယ္ ဒါကေတာ အထူးရွင္းစရာမလိုေလာက္ေအာင္ လူတိုင္းသိပါတယ္ ဘ၀မွာ မွီခိုအားထားရမဲ႕တရားတစ္မ်ိဳး ။
(၈) ေနာက္တရားတစ္မ်ိဳးက သႏၱဳေဌာ ေရာင္႕ရဲလြယ္ရမယ္ ဘ၀မွာအားကိုးအားထားျပဳရမည္႕တရားတစ္မ်ိဳး ဒီေနရာမွာရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ကေတာ ရရသမွ်ေသာပစၥည္းေလးပါးႏွင္႕ေရာင္႕ရဲတင္တိမ္ေနပါ
လိုဆိုလိုျခင္ေပမဲ လူေတြအတြက္ၾက ေတာသားေကၽြးမႈ႕မယားေကၽြးမႈ႕ရွိေနေသေတာ ရွိတာေလးႏွင္႕ေရာင္႕ရဲေနရင္ငတ္ရံုဘဲရွိမွာ ေပါ႕လုိ႕ေျပာစရာရွိလာတယ္ ဒီေနရာမွာ လူေတြအတြက္ဆိုလိုျခင္တာက လိုျခင္တာရယ္ လိုအပ္တာ ဒီစကားလံုးေလးႏွစ္လံုးကို သေဘာေပါက္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္ လိုျခင္းတယ္ဆိုတာ အဆံုးမရွိဘူး ေလာဘ သို႕ေသာ္လိုအပ္တာက်ေတာ အထက္ကေျပာခဲ႕တဲ႕အတိုင္း အာရဒၶ၀ီရိေယာ တဲ႕ၾကိဳးစားျပီးေတာ ရွာေဖြျဖည္႕ဆည္းရမယ္ ။
(၉)နံပါတ္ (၉)ကေတာသတိရွိရမယ္ ဘာလုပ္လုပ္သတိလက္လြတ္မလုပ္ရဘူး တရားအလုပ္လုပ္တဲ႕ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ေတာ အထူးသျဖင္႕သတိဦးစီးတဲ႕စိတ္ႏွင္႕ အျမဲတမ္းေနရပါတယ္ဒါေၾကာင္းမို႕လို႕မိမိကိုယ္ကိုႏိုင္ျခင္ရင္သတိကိုေဆာင္ပါ သတိတရားကိုလက္ကိုင္ထားျပီးေတာ ေနရာတကာမွာ ေနထိုင္သင္႕တယ္ သတိလက္လြတ္သြားတာႏွင္႕ အမွားေတြမ်ားလာမယ္ ဒါေၾကာင္း လက္ေတြေန႕စဥ္ဘ၀မွာလည္း သတိတရားကိုလက္ကိုင္းထားျပီးေတာ သြားလာေနထိုင္သင္႕တယ္ ။
(၁၀)ေနာက္ဆံုး လက္ကိုင္းထားရမည္႕တရားကေတာ ပညာ ဒီေနရာမွာ ဆိုလိုတာက၀ိပသနာပညာျဖစ္ေပမဲ႕ လက္ေတြ႕ေန႕စဥ္ဘ၀မွာ ကေတာ အသိညာဏ္ ကိုေျပာျခင္ပါတယ္ အဆိုးအေကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္း အမွား အမွန္ကိုခြဲျခားႏိုင္တဲ႕အသိပညာမ်ိဳးကို လက္ကိုင္ထားျပီးေတာလဲဘ၀ခရီကိုးေလွ်ာက္လွမ္းသင္႕ပါတယ္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါလို႕ျမတ္စြာဘုရားနာထသုတ္မွာ ဒီတရား (၁၀)မ်ိဳးကို မိန္႕ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ားသည္ေနာက္ဆံုးမွာေတာ ဆင္းရဲဒုကၡအဆံုးသတ္ေရးဆိုတဲ႕လမ္းစဥ္သို႕ သာ ဦးတည္ေသာတရားေတာ္မ်ားျဖစ္ေပမဲ႕ လက္ေတြ႕ေနစဥ္ဘ၀မွာလည္းဘဲဒီတရားမ်ားကို အသံုးခ်ျပီးေတာ
ဆင္းရဲနည္းေအာင္ ဆင္းရဲျခင္းကလြတ္ေျမာက္ေအာင္က်င္႕ၾကံႏိုင္ပါတယ္ က်င္႕ၾကံျပီးေတာလည္း ဆင္းရဲအေပါင္းမွလြတ္ေျမာက္၍ စစ္မွန္ေသာေလာကီေလာကုတၱရာခ်မ္းသာမ်ားကိုခံစားႏိုင္ၾကပါေစ ။
-
0 comments:
Post a Comment