သတၱ၀ါမွန္သမွ်ခ်မ္းသာရက်မၼာၾကပါေစ ေဘးရန္မခ ၾကံသမွ်ဆႏၵျပည္႕ ပါေစ

Thursday, 31 March 2011

ဓမၼကိုအဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆိုျခင္း

ဓမၼလို႕ေျပာရင္လူတိုင္းသိထားၾကသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ား  ဟူ၍ျဖစ္သည္ သို႕ေသာ္ယင္းမွာ ေအာက္ပါအဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆိုခ်က္မ်ားအနက္ တစ္မ်ိုးသာျဖစ္သည္၊  ဓမၼဟူေသာစကားမွာ ပါဌိစကားျဖစ္ျပီး အဓိပၸါယ္လည္း က်ယ္၀န္းလွပါသည္ ၊ တရားအားလံုးကို ဓမၼဟူ၍ပင္ေခၚဆိုေနၾကေသာယေန႕အခါမွာ ၊ ခရစ္ယန္တရားေဟာဆရာမ်ားကို

ခရစ္ယန္ဓမၼဆရာ ဟုသံုးႏႈံျပီး ခရစ္ေတာ္၏ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကိုလည္း ခရစ္ယန္ဓမၼဟု သံုးေနၾကသည္ ၊အမွန္စင္စစ္ဓမၼသဒၵါသည္ ဓရ ဓာတ္ရမၼပစၥည္း ျဖစ္ျပီး ၊ အဓိပၸါယ္ (၁၆ )မ်ိဳးအထိေဟာသည္ ကိုတိပိဋကအဘိဓာန္တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ 
ဓရဓာတ္၏သေဘာမွာေဆာင္ျခင္းအဓိပၸါယ္ကိုေဟာပါသည္၊မည္သို႕ေဆာင္သနည္းဟူမူကားတရားကိုေစာင္႕ ေရွာက္ေသာပုဂၢိဳလ္ကိုအပါယ္အစရွိေသာမေကာင္းေသာေဘးအေပါင္းမွေဆာင္ၾကဥ္ေပးျခင္းသေဘာရွိပါသည္။
 “ ဓေမၼာဟေ၀ရကၡတိဓမၼစာရီ “
·          (၁)  သေဘာ၊ (က) ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာ သေဘာ။
·          (ခ) မေဖာက္မျပန္-မွန္ကန္-ေသာ သေဘာ။
·          (၂) ပရိယတ္။
·          (၃) ပညာ။
·          (၄) (က) အသင့္၊ ယုတၱိ၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာအေၾကာင္း။
·          (ခ) မဂ္, ဖိုလ္, နိဗၺာန္။
·          (၅) သစၥာ ၄-ပါး။
·          (၆) ပကတိ၊ မူလ-ပင္ကိုယ္-သေဘာ။
·          (၇) ဘုန္း၊ ကုသိုလ္၊ ေကာင္းမႈ။
·          (၈) (က) သိအပ္ေသာ-သိစရာရွိသမွ်-တရား။
·          (ခ) သခၤါရ, ဝိကာရ, လကၡဏ, နိဗၺာန္, ပညတ္ဟူေသာ ေဉယ်ဓံတရား ၅-ပါး။
·          (၉) ဂုဏ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္။
·          (၁ဝ) အစဉ္အလာအက်င့္။
·          (၁၁) တည္ၾကည္ျခင္း၊ သမာဓိ။
·          (၁၂) ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ၁ဝ-ပါး။
·          (၁၃) အာပတ္။
·          (၁၄) အေၾကာင္း၊ ကာရဏ။
·          (၁၅) သိကၡာပုဒ္။
·          (၁၆) တရားေတာ္၊ ေဒသနာ။


 Buddhist  Hermeneutics  ဟုေခၚေသာ  Donald S.Lopez, Jr ၏ စာအုပ္တြင္ ၊  ပိတကတ္ေတာ္မ်ား၏စကားေတာ္မ်ားကိုျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္မ်ားအျဖစ္ အဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆိုခ်က္ ယူဆခ်က္မ်ားမွာ  ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ခြင္႕ျပဳခ်က္မရွိေစကာမူ  ၊ အနီးစပ္ဆံုးအားျဖင္႕ မူလပိုင္ရွင္က သူဘာကိုေျပာခ်င္ေနသနည္း ဆိုသည္ကို သူ၏အာေဘာ္အတိုင္း ေဖာ္ျပျခင္းကို Hermeneutics  ဟုေခၚသည္ ၊ ဤေနရာ၌ သာသနာ့သမိုင္းမွာ အေရးၾကီးေသာသီရိဓမၼေသာကမင္းၾကီး၏ ေက်ာက္စာတြင္ ဓမၼကိုအဓိပၸါယ္ေကာက္ယူမႈ႕မွာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသည္။
ဘာသာအယူ၀ါဒ ေျမာက္ျမားစြာတည္ရွိေနသည့္ အင္ပါယာၾကီးကိုအုပ္ခ်ဳပ္ျပီး ႏွလံုးစိတ္၀မ္းၾကီးျမတ္သူ ဘုရင္အာေသာကသည္ ၊သူ၏ႏိုင္ငံတြင္ ဘာသာတရားမ်ိဳးစံု ကိုးကြယ္ၾကည့္ မိမိ၏ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားအားလံုးလိုက္နာက်င့္သံုးရမည္ကိုယ္က်င့္တရားတစ္ခုႏွင္႕ပါတ္သတ္၍ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ ျဖစ္ခဲ႕ရသည္၊ သို႕ျဖစ္၍မင္းၾကီးသည္ သူ၏ေက်ာက္စာမ်ားတြင္မၾကာခဏ သံုးႏံႈန္းခဲ့သည့္ဓမၼ ဟူေသာစကားလံုးကို ။
လူၾကီး မိဘ ဆရာသမားတို႕အားေလးစားျခင္း၊ ရေသ႕ ရဟန္း သမဏျဗဟၼဏ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္း ေက်းကၽြန္မွီခိုသူ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားအား သင့္တင့္စြာ ေကၽြးေမြး ေစာင္႕ေရွာက္ျခင္း ၊သက္ရွိမ်ားအားသတ္ျဖတ္ျခင္းမွေရွာင္ၾကည္ျခင္း ၊ ၾကင္နာျခင္း ၊သစၥေစာင္႕သိျခင္း ၊ အတြင္အျပင္စင္ၾကယ္ျခင္း ၊သိမ္႕ေမြ႕ျခင္း ၊သူေတာ္ေကာင္းပီးသျခင္း ၊ မိမိကိုယ္ကိုထိန္းသိမ္းျခင္း ၊ ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္း ၊ ကိုယ္က်င္႕သီလစင္ၾကယ္မႈ႕အေပၚ ခိုင္မာသည့္စိတ္ဆႏၵႏွင္႕ အက်ိဳးမဲ့မျဖဳန္းတီးဘဲ စုေဆာင္းေခၽြတာျခင္း အထိ အဓိပၸါယ္မ်ားျဖင္႕ကိုယ္စားျပဳဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။  
ထိုေၾကာင္းပင္ သူ၏ႏိုင္ငံေတာ္ကိုလည္းဓမၼႏိုင္ငံေတာ္ (ဓမၼ၀ိဇယ)ဟူ၍ပင္တင္စားေခၚေ၀ၚၾကေလသည္။
.

0 comments:

About This Blog

About This Blog

  © Blogger template Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP