ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစု မွတ္ထင္ထားၾကသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈ ့အတြက္ တစ္နည္းအားျဖင့္စိတ္ပိုင္းဘ၀ျဖဴစင္မႈ ့ျဖင့္ တရား ႏွလံုးသြင္မႈ ့ျဖင့္သာအခ်ိန္ကုန္သင့္သည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေလာကုတၱရာအေရးသည္သာအေရးၾကီးသည္ ေလာကီလူမႈ ့ကိစၥမ်ားမွာ၀င္မပါသင့္ဟုထင္ျမင္ၾကသည္ ၊ ေလာကီလူမႈ ့ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၌ စိတ္၀င္စားျခင္း သည္ မဟာယန ၏ လမ္းစဥ္သာျဖစ္သည္ အထူးသျဖင့္၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ဖိလာကန္ ့လန္ ့ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ၾကသည္ ၊ ဤအခ်က္ႏွင့္ပါတ္သတ္၍ ေရွးအခါက သီဟိုလ္ႏိုင္ငံတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း အျငင္ပြါးမႈ ့ျဖစ္ခဲ့သည္ ပရိယတိၱသည္ သာသာနတည္တန္ ့ေရးအတြက္အေရးၾကီးသေလာ သို႕မဟုတ္ ပဋိပတၱိသည္ အေရးၾကီးသေလာ ဆိုသည္ ့ အျငင္ပြါးမႈ ့တစ္ခုအေၾကာင္းအရာကိုေနာက္မွေဖာ္ျပပါမည္။ အထက္ပါယူဆခ်က္ႏွင့္ပါတ္သတ္၍ အေတြးအျမင္တစ္ရပ္ကို မဇၥ်ိမနိကယ္ အဌကထာ ၌လာသည္ ့ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုတင္ျပခ်င္ပါသည္ ၊ အမွန္အားျဖင့္ဤေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားသည္ ကမၻာေက်ာ္သီဟိုဌ္ပညာရွင္ ၀ါလ္ပိုလာရာဟုလာ ၏ အျမင္မ်ားကိုအေျခခံထားျခင္မွ်သာ ၊ စာဖတ္သူမ်ားအေနျဖင့္ သေဘာတူသည္ မတူသည္မွာ မိမိတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာ ျဖစ္သည္။
ေက်းရြာတစ္ရြာတြင္ သဒၶါတရားထက္သန္းေသာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ စူဠပိ႑ပါတိကတိႆမေထရ္အား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာခဲ့သည္ ၊တစ္ေန ့ေသာအခါမွာ ေက်းရြာကိုမီးေလာင္ေလသည္ ထိုအမ်ိဳးသမီးအိမ္လည္းမီးထဲ၌ပါသြားသည္ ၊ ထိုရြာသို ့အလည္အပါတ္ေရာက္ ရွိလာၾကေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား မွာ လာေရာက္သတင္းေမးျမန္းၾကအားေပးစကားေျပာၾကားၾကပါေသာ္လည္း ထိုအမ်ိဳးသမီး ကိုးကြယ္ ေသာမေထရ္မွာ ယခုကဲ့သို ့အျဖစ္ဆိုးႏွင့္ၾကံဳေနရခ်ိန္တြင္ အားေပးႏွစ္သိမ္ေဖာ္မရခဲ့ေခ် ။ ရြာသားမ်ားကလည္း ထိုမေထရ္အား ဆြမ္းခံခ်ိန္က်မွသာၾကြလာလိမ့္မည္ဟုမွတ္ခ်က္ေပးခဲ့ၾကသည္။ မေထရ္သည္လည္း ေနာက္ေန ့ဆြမ္းခံေနက်အခ်ိန္တြင္ ထိုဥပသိကာမအိမ္သို ့ပံုမွန္အတိုင္း ဆြမ္းခံၾကြ ေလသည္ ။ အိမ္မရွိေတာေသာဥပသိကာမၾကီးကလည္း အုတ္နံရံတစ္ခု၏အရိပ္ေအာက္တြင္ မေထရ္အ တြက္ ဆြမ္းျပင္ျပီး ဆြမ္းကပ္ေလသည္ ။ ဆြမ္းဘုဥ္ေပးျပီးေနာက္ မေထရျ္ပန္ၾကြသြားေသာအခါ ရြာသားမ်ား ကထိုရဟန္း၏ စိတ္ထားႏွင့္ပါတ္သတ္၍ေလွာင္ေျပာင္ၾကသည္ ။ သို ့ေသာ္လည္း အျပစ္ကင္းရွာေသာ ဥပသိကာမၾကီး မိမိကိုယ္ကြယ္ေသာ ရဟန္းအေပၚတြင္အျပစ္မျမင္ဘဲ ရိုးသားစြာပင္ ‘’ သင္တို ့ကိုးကြယ္ေသာ (ကုလူပက) အိမ္လည္ေသာ) ရဟန္း မ်ားမွာသင္တို ့အတြက္ေကာင္း ျပီး ကၽြန္မကိုးကြယ္ ေသာရဟန္းမွာလည္းကၽြန္းမအတြက္ေကာင္းပါသည္ ‘’ ဟုသာရိုးသားစြာေခ်ပခဲ့သည္ ။ ဤသာဓကကိုအေျခံ၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိသည္ တစ္မ်ိဳးမွာမိမိကိုယ္ကို ဘ၀သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ဟူေသာတစ္ခုတည္းေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မည္သည့္ လူမႈ ့ေကာင္းက်ိဳးမွစိတ္မ၀င္စားဘဲ ကမၼဌာန္ဘာ၀နာရႈ ့မွတ္မႈ ့တြင္သာျမွတ္ႏွံထားသည့္ ရဟန္းမ်ိဳး ႏွင့္ မိမိတို ့၏ဘ၀သံသရာလြတ္ေျမာက္မႈ ့အျပင္ စိတ္ပိုင္းရုပ္ပိုင္း ႏွစ္မ်ိဳးလံုး တြင္ လူအမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္မႈ ့ကို စိတ္၀င္စားေသာ ရဟန္းမ်ိဳး တို ့ျဖစ္သည္ ။ ဒုတိယသေဘာထားသည္ ပထမအမ်ိဳးအစားထက္ပိုမိုအက်ိဳးမ်ားမည္ဟုထင္ျမင္ျပီး ဗုဒၶ၏ရွင္ေတာ္ျမတ္၏စိတ္ထားႏွင့္လည္းညီညြတ္သည္ဟုထင္ျမင္မိသည္ ဟုဆရာေတာ္၀ါပိုလ္လာက သံုးသပ္သည္ ၊ဗုဒၶသည္အခါတစ္ပါး၌ေျပာင္းခင္တစ္ခုလံုး ေရလႊမ္းမိုး၍ ပ်က္စီးေသာသျဖင့္စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ေနသည္ ပုဏားမိတ္ေဆြတစ္ဦးထံၾကြေရာက္ျပီးအားေပးစကားဆိုဖူးေၾကာင္း သုတၱနိပါတ အဠကထာ တြင္ေတြ ့ရသည္ ၊အထက္ပါအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပါတ္သတ္၍ အယူအဆလည္းကြဲျပားၾကသည္ ဥပသိကာ မၾကီးကဲ့သို ့ေသာလူမ်ားက စူဠပိ႑ပါတိကတိႆမေထရ္၏ သေဘာထားမ်ိုဳးကိုႏွစ္သက္ၾကသည္။ အဠကထာဆရာကိုယ္၌ကလည္း စူဠပိ႑ပါတိကတိႆမေထရ္ကို ‘’ မည္သူ ့ကိုမွ်မမွီခိုလြန္းသူ ၊ မည္သည့္ေက်းဇူးတင္ခံယူျခင္းမရွိဘဲ ဆြမ္း ကိုရယူသူ ‘’ အျဖစ္ ခ်ီးမြန္းထားေၾကာင္းျပဆိုသည္ ။
အထက္ပါယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ပါတ္သက္၍ ဒိဃနိကာယ္ သိဂၤလသုတ္တြင္ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားသည္။ သိုျဖစ္ေစကာမူ အမ်ားစုမွာ မေထရ္၏သေဘာထားကို မႏွစ္သက္ၾကဘဲ လူမႈ ့အက်ိဳးေဆာင္ရြက္သည့္ ရဟန္းမ်ားကို ပို၍ႏွစ္သက္ၾကသည္။ တကာ၊တကာမမ်ားအေပၚတြင္ထားေသာရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သေဘာထားမွာ ေအာက္ပါဂါထားျဖင့္ သိသာသည္။
ဂီဟိနံ ဥပကေရာႏၱာနံ၊ နိစၥံ အာမိသဒါနေတာ ။
ကေရာထ ဓမၼဒါေနန၊ေတသံပစၥယကာရကံ။ (သဒၶမၼလကၤာရယ) ၅၂၃
အာမိသဒါနျဖင့္သင္တို ့ကိုေထာက္ပံ့ၾကသည့္ဥပသိကာ၊ဥပသိကာမမ်ားအား ဓမၼဒါနျဖင့္ တံု ့ျပန္ေထာက္ပံ့ၾကေလာ ။
အထက္ပါဂါထာ၌ပါ၀င္ေသာဓမၼဒါန ဟူေသာေ၀ါဟာရကို စိတ္ပိုင္းေလ့က်င့္မႈ ့၊ပညာေရးဘ၀ ၊ယဥ္ေက်းမႈ ့ဆိုင္ရာကူညီေဆာင္ရြက္မႈ ့အားလံုးကို ထည့္သြင္းႏိုင္သည္ ။ထို ့ေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို ့ကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ေထာက္ပံ့ၾကကုန္ေသာ တကာ၊မမ်ားအား စိတ္ပိုင္းေလ့က်င့္မႈ ့၊ယဥ္ေက်းမႈ ့ႏွင့္ ပညာ ေရး ဆိုင္ရာ ေပးကမ္းမႈ ့မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္မွာ မိမိတို ့၏တာ၀န္သာျဖစ္သည္ဟုခံယူထားၾကသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ပါတ္သက္၍တစ္ခ်ိဳ ့ေသာျဖစ္ရပ္၀တၱဳမ်ားမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ျမင့္ျမတ္သည့္ဘ၀ကိုခံယူလ်က္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ျဖစ္သည္ ဟုခံယူထားၾကသည္ကိုေတြ ့ရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ဘ၀သည္ ဘာသာတရားအဆံုးအမကို လိုက္နာက်င့္သံုးရာ၌ လူအမ်ား ၏စိတ္ဓာတ္ကို ျမွင့္တင္ေပးရာ၌စံနမူနာ ျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္လည္း လိုအပ္သည့္အခ်ိန္၌မူ မိဘတို ့ကို အာမိသဒါန (ပစၥည္း၀တၱဳလွဴဒါန္းမႈ ့)ျဖင့္ကူညီျပီးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္ညႊန္ၾကားေၾကာင္းလည္းသိရသည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ဓာတ္ပံုကိုရခိုင္ေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားဘေလာမွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။
-
0 comments:
Post a Comment